T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
MARDİN VALİLİĞİ
İl Yazı İşleri Müdürlüğü
Sayı : 20355334-491/ …/07/2015
Konu : Dilencilikle Mücadele Usul ve Esasları.
GENELGE NO: 2
Ülkemizin birçok ilinde olduğu gibi ilimizde de son dönemde artan dilencilik halkın huzurunu ve vicdanını rahatsız edecek seviyeye ulaşmış ve bu durumu bir dilenci mesleği haline gelmiştir. Ayrıca ortaya çıkan görüntüler ilimizin bir turizm kenti olması dolaysıyla imajını da olumsuz etkilemektedir.
Dilencilik temel olarak üç grup altında toplanabilir.
1. Grup: Suriye den ülkemize göç eden ve geçici koruma altına alınanlardan, ülkemizde benzer faaliyetleri yapanlar ile gelişleri olmadığı için dilenmek durumunda kalanlar.
2. Grup: Ülkemizde yaşayan ancak saklı nüfus statüsünde bulunanlar.
3. Grup: T.C. Vatandaşları
Aslen saklı nüfus ve T.C. Vatandaşı olan grupta üç ayrı kategoride değerlendirilebilir.
1. Organize olarak dilencilik yapan şebekeler- ki bunlar diğer suç türlerini de çoğunlukla oluşturmaktadırlar ve genellikle çocukları kullanarak çocuk istismarı suçunu da işlemektedirler.
2. Ferdi olarak dilenciliği alışkanlık ve gelir elde etme aracı haline getirenler: Bunların bir kısmı ilimizde ikamet etmekle birlikte önemli bir bölümü de komşu olduğu illerden gelerek dilencilik yapanlardır.
3. Fakirlik dolaysıyla dilenmek zorunda kalanlar.
Toplumu derinden rahatsız eden ve sosyal kökleri itibariyle çeşitlilik arz eden bu problem ile mücadele hem çok yönlü olmak hem de çok aktörlü olmalıdır.
Öncelikle problemin sadece kolluğun veya zabıtanın görev alanında olduğu yanılgısından kurtularak hem kamu olarak top yekûn, hem de toplum olarak birlikte çaba gösterdiğimizde hızlı ve kalıcı sonuç alınabileceğinin bilinmesi gerekir.
Bu bağlamda;
1. Kolluk birimleri ve zabıta tarafından dilencilerin yoğun olarak faaliyet yürüttüğü;
a) Camilerde, mezarlıklarda ve ziyaret yerlerinde cuma, bayram ve özel günlerde,
b) Kavşaklarda ve trafik ışıklarında sabah 08: 00–09: 00 ve akşam 17: 00–19: 00 saatlerinde,
c) Parklarda 16: 00 - 20: 00 saatleri arasında,
d) Mağaza ve dükkânlarda hafta sonları,
e) Hastane, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında denetimler sürekli olarak etkin bir şekilde yürütülecektir.
2. Diğer illerden gelen dilencilerin ulaşım vasıtaları Emniyet, Jandarma ve Zabıta birimlerince tespit ve takip edilecek ve ilgililer ile taşıtları hakkında gerekli yasal işlemler yapılacaktır
3. Kapı kapı dolaşmak suretiyle dilencilik yapanlara izin verilmeyecek ve bu kişilerin hırsızlık olayları ile ilgileri takip edilecektir.
4. Suriyeli olduğu tespit edilen dilenciler Göç İdaresi Müdürlüğünde oluşturulacak birim ile iletişime geçilerek yakalayan kolluk veya zabıta tarafından Derik Geçici Barınma Merkezine yerleştirilecektir.
5. Diğer kamplarda kalmakla birlikte izinli olarak dışarı çıkan ve dilencilik yaparken yakalananlar Derik Geçici Barınma Merkezine sevk edilecektir.
6. Üzerinde bir kimlik ve tanıtım kartı bulunmayan, uyruğu ve ikamet bilgileri ile ilgili sorulara çelişkili beyan verenler kolluk tarafından teferruatlı bir araştırmaya tabi tutulduktan sonra yine Göç İdaresine bildirilerek Derik geçici Barınma Merkezine yerleştirilecektir.
7. İlimizde bulunan Suriyeli yabancılardan gerek suça karışmış, gerekse diğer nedenlerle kamu düzeni ve kamu güvenliği açısından tehdit oluşturduğu değerlendirilenler ile uyarılara rağmen dilencilik, sokakta yaşama vb. faaliyetlerde bulunan yabancıların, ülkelerine geri dönmek istememeleri halinde valilikçe yapılacak değerlendirmeye bağlı olarak geçici barınma merkezine kolluk refakatinde sevkleri sağlanacaktır. Bu yabancılardan diğer aile bireylerinin de geçici barınma merkezine yerleştirilmesi talebinde bulunanlar aile birliğinin sağlanması amacıyla aynı geçici barınma merkezine yerleştirilecektir. Bunların arasında bulaşıcı, zührevi v.b hastalık şüphesi olanlar kamplara alınırken gerekli sağlık kontrolünden geçirildikten sonra varsa hastalıkları kampta kendilerine ayrı bir bölüm oluşturulacak ve diğer vatandaşlarla görüşmeleri engellenecektir.
8. Saklı nüfus olduğu kolluk tarafından belirlenenler derhal ilgili Nüfus Müdürlüklerine götürülerek kayıt işlemleri tamamlanacak ve ilgililer hakkında Cumhuriyet Savcılıklarına suç duyurusunda bulunulacaktır.
9. Çocuklar ve beden veya ruh bakımından kendini idare edemeyecek durumda bulunan kimselerin dilencilikte araç olarak kullanan kişiler hakkında Cumhuriyet Savcılıklarına suç duyurusunda bulunulacaktır.
10. Dokuzuncu madde de yer alan ve ihmal ve istismara maruz kalan çocuklar, engelliler, kadınlar ve yaşlılar ile ilgili olarak ilgili olarak, Aile ve Sosyal Politikalar Müdürlüğüne ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları ile koordineli bir şekilde sosyal incelemeleri ivedilikle tamamlanarak mağdurların koruyucu ve destekleyici sosyal yardım programlarından faydalanmaları sağlanacaktır.
Ayrıca çocukların mahkemelerden alınacak koruma tedbirleri kapsamında eğitim ve öğretimlerinin devamı ile maddi, manevi gelişimlerinin sağlanması açısından Aile ve Sosyal Politikalar Müdürlüğü tarafından gerekli önlemler alınacaktır.
11. Sadece zorunlu ihtiyaçlarını karşılayabilmek amacıyla geçici bir çözüm olarak dilencilik yapanlar yakalayan kolluk ve zabıta tarafından Aile ve Sosyal Politikalar Müdürlüğüne ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına yönlendirilecek ve bu birimler tarafından gerekli incelemeler ivedilikle yapılacak ve ihtiyaç içerisinde bulunan bu vatandaşlarımızın sosyal yardımlar, gelir getirici faaliyetler ve İŞKUR programlarından faydalanmaları sağlanacaktır.
12. Hayırsever vatandaşlarımızın dini ve toplumsal hassasiyetlerinin istismar edilmemesi, sömürülmemesi ve dilencilik konusunda farkındalık oluşturması hususunda sadaka, fitre ve zekâtları için doğru adresler göstermek amacıyla Müftülük tarafından camilerde gerekli bilgilendirme çalışmaları yapılacaktır.
13. Basın ve Halkla ilişkiler Müdürlüğünün koordinasyonunda sivil toplum kuruluşları, yerel basın, odalar ve borsalar, meslek kuruluşları ve sendikalar ile dilenciliğe karşı farkındalık oluşturmak amacıyla işbirliğine gidilecek ve okullarda, ÇATOM, ÂDEM ve diğer kamu kuruluşlarında bu çerçevede gerekli çalışmalar yapılacaktır.
14. Tüm kamu kurum kuruluşlarımızın yöneticileri ve çalışanları dilenciliğe karşı etkili bir denetimin parçası olarak karşılaştıkları dilencileri ivedilikle ilgili kolluk ve zabıta birimlerine bildirecek ve kendi kurumlarının görevleri çevresinde gerekli önlemleri alacaktır.
15. Dilenciler tarafından rahatsız edilen vatandaşlarımızın dilencilikle mücadelede görevli kolluk kuvvetleri ile Belediye zabıta ekiplerinin ALO 153, 155 ve 156 telefonlarını arayıp şikayetçi olabileceklerini; bilgilendirme billboardlar ve kurumların ilan panolarına asılmak suretiyle yapılacaktır.
16. İlgili birimler yazışmalarını 15 günlük periyotlar ile Valiliğimize (Özel Kalem Müdürlüğüne) bildireceklerdir.
17. Konunun takibi için koordinasyon toplantıları 2 ayda bir yapılacak, kamuoyu ve Basın bilgilendirilecektir.
Bilgilerini ve gereğini arz ve rica ederim.
Ömer Faruk KOÇAK
Vali